Deze website gebruikt cookies om de surfervaring makkelijker te maken. Lees meer →

 

Badkamerrenovatie

In een derde fase van de badkamerenovatie plaatst Ons Dak 226 nieuwe badkamers in woningen in de gemeenten Maaseik, Dilsen-Stokkem, Bree en Oudsbergen. De werken starten in het voorjaar van 2021 en zijn gebruiksklaar tegen 2021-2022.

ontwerper Architect-nburo bvba
aannemer TM Vanderstraeten nv & Poels R.
start van de werken voorjaar 2021
uitvoeringstermijn 700 kalenderdagen
woonklaar 2022
kostprijs 2.762.000 euro excl. BTW

 

Planning

Enkele weken voor de werken starten organiseert Ons Dak een infosesessie voor de bewoners. Tijdens de infosessie overlopen we alle praktische zaken, het plan van de nieuwe badkamer en de tijdsplanning.

Benieuwd of jouw badkamer tijdens deze fase gerenoveerd wordt? Klik hier en geef je adres in om geplande renovatiewerken te raadplegen.

   

Veelgestelde vragen:

Waarom krijg ik een nieuwe badkamer?

Ons Dak hecht veel belang aan de kwaliteit van haar woningen. Daarom worden woningen regelmatig gerenoveerd. We doen dit op basis van een grote planning voor alle woningen en appartementen en per gebouwonderdeel. Zo blijven de woningen in zeer goede staat. Door grote aantallen woningen in één keer te renoveren, streeft Ons Dak naar uniformiteit en dezelfde materialen. Dit is voordelig voor toekomstig onderhoud of herstel.

Ben ik verplicht om mijn badkamer te laten renoveren?

Ons Dak streeft naar uniformiteit. Als in een wijk alle woningen gelijkaardige badkamers hebben, vereenvoudigt dat het onderhoud en de kostprijs. Daarom renoveren we alle badkamers op identieke wijze. Je bent verplicht de renovatie te laten uitvoeren.

Er geldt één uitzondering: Heb je zelf een nieuwe badkamer geïnstalleerd? Neem contact met ons op. Wij komen langs en bespreken dan samen de mogelijkheden.

Hoe ziet de nieuwe badkamer er uit?

Enkele maanden voor de renovatiewerken in een wijk starten, organiseert Ons Dak een eerste infosessie. Je krijgt een plannetje van je woning met de nieuwe badkamer en alle praktische informatie over de werken. Probeer zeker aanwezig te zijn.

Indien je niet aanwezig kan zijn, laat het ons dan even weten. We kijken dan hoe we je kunnen informeren.

Wanneer starten de renovatiewerken?

Enkele weken voor de renovatiewerken in een wijk starten, organiseert Ons Dak een tweede infosessie. Je krijgt een plannetje van je woning met de nieuwe badkamer en meer praktische informatie over de werken, alsook de concrete startdatum. Probeer zeker aanwezig te zijn.

Indien je niet aanwezig kan zijn, laat het ons dan even weten. We kijken dan hoe we je kunnen informeren.

Hoe bereid ik de renovatie voor?

Het is belangrijk dat de aannemer vlot kan starten. Maak je badkamer leeg. Denk hierbij ook aan gordijnen, extra kastjes, leggers….

De aannemer komt voor de werken starten langs om de laatste praktische zaken te bespreken.

Voorzie een goede doorgang in samenspraak met de aannemer. Verwijder kastjes of tapijten op de overloop boven of in de inkomhal .

In de woningen worden de leidingen na de waterteller vervangen. Zorg ervoor dat de werkmannen vlot aan de leidingen en verwarmingsketel kunnen werken. Verschuif eventuele kasten, diepvries enz die voor de waterleiding staan naar de andere kant van de garage.

Hoe lang duren de renovatiewerken?

De werken duren een drietal weken. Men renoveert per groep van ongeveer vijf woningen. Verder is het belangrijk dat chape en vloerwerk goed kunnen drogen vooraleer men het sanitair installeert.

Ik werk of ben overdag niet thuis. Wat nu?

Het is belangrijk dat je badkamer gerenoveerd wordt. Je bent immers verplicht, zo vermeldt ook het huurcontract, om Ons Dak toegang te verschaffen tot de woning voor renovatiewerken.

Ons Dak informeert je tijdig zodat je naar oplossingen kan zoeken.

Indien je zelf niet aanwezig kan zijn, kunnen er afspraken gemaakt worden met de aannemer of goede buren of familie. Het is voldoende als de werkmannen de woning binnen kunnen. Je bent niet verplicht heel de dag thuis te blijven. Laat best een telefoonnummer achter waarop je steeds bereikbaar bent.

De badkamers van een vijftal woningen worden gelijktijdig gerenoveerd. Hierdoor kan het voorvallen dat er een of meerdere dagen na elkaar niemand bij jou in de woning komt werken.

De aannemer houdt je op de hoogte over de concrete planning.

Van welk sanitair kan ik tijdens de werken gebruik maken?

Een badkamer renoveren brengt enig ongemak met zich mee. Er moet gezocht worden naar tijdelijke alternatieve oplossingen. Bewoners kunnen vaak terecht bij familie of kennissen. Voor anderen zijn er enkele afspraken gemaakt met de aannemer:

  • Indien er twee toiletten in de woning aanwezig zijn worden beide toiletten niet gelijktijdig vervangen. Zo blijft er steeds één toilet bruikbaar.
  • De aannemer voorziet een tijdelijke sanitaire unit.

Krijg ik een bad of een douche?

Alle badkamers worden voorzien van een douche met lage instapbak. De douche is 90cm op 90cm of 80cm op 100cm en is 14cm hoog. De vaste wanden in de douche worden bekleed met acrylplaat. Dit materiaal is onderhoudsvriendelijk (geen voegen). Omwille van de waterdichtheid vragen wij deze platen niet te doorboren. De douche wordt voorzien van een douchedeur met veiligheidsglas.

Kan ik een handgreep plaatsen in de douche?

In de seniorenwoningen wordt een handgreep voorzien in de douche. Andere bewoners kunnen een handgreep installeren maar dienen dit aan te vragen bij Ons Dak. Ons Dak zorgt voor een correcte boring in de acrylplaten.

Hoe hoog is het toilet?

Het toilet is standaard en heeft een zithoogte van 40,5 cm. Met de spaarknop kan je besparen op je waterverbruik.

Ik heb een houten plafond, behang,…Dien ik dit zelf te verwijderen?

Neen, de aannemer verwijdert een houten plafond (omwille van brandveiligheid) en behangpapier. Jij maakt de badkamer leeg, de aannemer zorgt voor alle afbraak- en renovatiewerken.

Ik heb vragen tijdens de renovatiewerken. Waar kan ik terecht?

Bij vragen kan je contact opnemen met Johan Bongers of Noke Venken van Ons Dak. Dit kan via 089/ 51 84 01.

 

Johan Bongers
patrimoniumbeheerder 089 51 84 01 johan.bongers@onsdak.be

contactpersoon
 

Johan Bongers

patrimoniumbeheerder 089 51 84 01 johan.bongers@onsdak.be

Cofely werd Equans
Cofely werd Equans

Engie Cofely veranderde van naam. De diensten en contactgegevens bleven hetzelfde maar de naam veranderde naar Equans.

download item
De nieuwe huurprijs
De nieuwe huurprijs

Begin december ontving je de nieuwe huurprijs voor je woning. Je betaalt de nieuwe huurprijs vanaf begin januari 2022.

download item
Buurtbewoners ontmoeten elkaar in de Unit
Buurtbewoners ontmoeten elkaar in de Unit

Om ontmoetingen in de buurt te stimuleren plaatste Stad Maaseik op het speelplein van wijk Gasthuisveld een buurthuis.

download item
Boekenruilkastje in Tongerlo
Boekenruilkastje in Tongerlo

Danny uit Tongerlo heeft al twee jaar een boekenruilkastje voor zijn woning staan.

download item
Ons Dak brengt bewoners samen
Ons Dak brengt bewoners samen

Ons Dak ondersteunt bewoners in het organiseren van activiteiten. Het doel is om buren weer samen te brengen.

download item
nieuwe medewerkers technische dienst
nieuwe medewerkers technische dienst

Ben en Daan startten onlangs bij onze technische dienst.

download item
webdesign by CRE8 | Disclaimer