Deze website gebruikt cookies om de surfervaring makkelijker te maken. Lees meer →

 

Nieuw: Huur betalen via domiciliëring

Nieuw: Huur betalen via domiciliëring

Veel huurders betalen hun huur via een vaste opdracht. Ze geven de bank de opdracht om elke maand, op een vaste datum, een vast bedrag op de rekening van Ons Dak te storten. Deze opdracht beheren ze zelf. Als de huur wijzigt, moeten ze zelf de bank contacteren om de opdracht aan te passen.

Domiciliëring

Binnenkort start Ons Dak een nieuw initiatief. Huurders kunnen de huur dan betalen via een domiciliëring. Ze geven Ons Dak de toestemming om de betalingsopdracht te beheren. De betaling van de huur gebeurt elke maand automatisch.

Wijzigt de huur? Dan krijgt de huurder een bericht hierover en wordt de betalingsopdracht automatisch aangepast.

Het voordeel hiervan is dat de huurder bij een wijziging van de huurprijs of bij een afrekening, zelf geen actie hoeft te ondernemen.

Wanneer er onvoldoende op de rekening van de huurder staat, kan de betaling niet uitgevoerd worden. De huurder krijgt een herinnering via sms. Enkele dagen later wordt de betaling opnieuw uitgevoerd.

Ons Dak streeft naar minder huurachterstand om zo haar huurders nog meer woonzekerheid te kunnen bieden. Gerechtelijke procedures en uithuiszettingen komen gelukkig zelden voor. Maar zelden is nog te veel. De invoering van domiciliëringen helpt daaraan.

Huurders kunnen vanaf oktober de huur betalen via domiciliëring.

Meer info volgt binnenkort.

« terug
webdesign by CRE8 | Disclaimer