Deze website gebruikt cookies om de surfervaring makkelijker te maken. Lees meer →

 

wachtlijst

De  wachttijden kunnen verschillen naargelang je situatie, je huidige woonplaats of de voorkeuren die je hebt aangegeven. 

Je voorkeuren aanpassen kan enkel:

  • wanneer we je vragen om je inschrijving te vernieuwen (elk oneven jaar);
  • wanneer je gezinssamenstelling verandert tijdens de wachtperiode. Laat dit zo snel mogelijk weten.

 

Ga je achteruit op de wachtlijst?
Het kan gebeuren dat je achteruit gaat op de wachtlijst. Hoe kan dat? Enkele voorbeelden:

  • Een andere kandidaat springt naar voor in de lijst omdat hij drie jaar in de gemeente woont waar hij een aanvraag deed.
  • Nieuwe kandidaten kunnen omwille van bepaalde redenen een hogere prioriteit krijgen: onder andere wanneer ze onteigend werden, dakloos zijn, vertrekken uit een onbewoonbare woning. Zij krijgen voorrang.
  • Bij wijzigingen in de gezinssituatie van jou of andere kandidaat-huurders kan het voorkomen dat de lijst verandert. De gezinsgrootte bepaalt wie voor welke woning in aanmerking komt.
  • De lijst kan veranderen bij overschrijding van leeftijdsgrenzen.
    Twee voorbeelden: een gezin met opgroeiende kinderen heeft soms extra slaapkamers nodig,  mensen die de leeftijd van 65 jaar bereiken krijgen recht op een seniorenwoning.
  • Bij grote renovatiewerken kunnen huidige huurders voorrang krijgen.
  • Een gemeentelijk reglement kan bepalen dat sommige mensen voorrang krijgen.
  • Elke twee jaar vernieuwt Ons Dak de volledige wachtlijst. Recente gegevens van gezinssamenstelling en inkomsten van alle kandidaat-huurders worden verzameld. Je plaats op de lijst kan veranderen.

 

Het intern huurreglement (IHR) vormt een aanvulling op het standaard en/of lokaal toewijzingsreglement zoals bepaald in het Besluit Vlaamse Codex Wonen.

  

Wanneer word ik geschrapt van de wachtlijst?

  • wanneer je een aanbod hebt aanvaard;
  • wanneer je bij een aanbod niet voldoet aan de toewijzingsvoorwaarden;
  • bij onjuiste of onvolledige verklaringen;
  • wanneer je vraagt om geschrapt te worden;
  • na twee weigeringen. Niet reageren op een aanbod telt ook als weigering;
  • wanneer je niet reageert op de brief om je inschrijving te vernieuwen;
  • bij vernieuwing van de wachtlijst kijken we je inkomen na. Voldoe je niet, dan kan je niet langer ingeschreven blijven.

 

Ons Dak brengt bewoners samen
Ons Dak brengt bewoners samen

Ons Dak ondersteunt bewoners in het organiseren van activiteiten. Het doel is om buren weer samen te brengen.

download item
nieuwe medewerkers technische dienst
nieuwe medewerkers technische dienst

Ben en Daan startten onlangs bij onze technische dienst.

download item
Ons Dak bouwt acht nieuwe woningen in Molenbeersel
Ons Dak bouwt acht nieuwe woningen in Molenbeersel

Ons Dak bouwt drie nieuwe woningen in de Schutterstraat en vijf appartementen in de Zandbosstraat in Molenbeersel.

download item
Dienst bewonerscontacten breidt uit
Dienst bewonerscontacten breidt uit

Begin augustus verwelkomde Ons Dak Beau Bullen. Als nieuwe medewerker op de dienst bewonerscontacten volgt ze individuele dossiers op.

download item
Dag van de huurder
Dag van de huurder

Ons Dak trakteerde haar huurders weer op een frietje en een snack.

download item
Ons dak pakt sociale woonfraude aan
Ons dak pakt sociale woonfraude aan

Om een sociale woning te mogen huren, gelden er een aantal voorwaarden. Eén van deze voorwaarden houdt in dat je geen (gedeeltelijke) eigendom mag...

download item
webdesign by CRE8 | Disclaimer